Співпраця з підготовки та редакції проекту Закону про ОРР та ФПГ

Витяг з Статуту ГС ХАУ:

"... Головною метою нашої Асоціації є об’єднання у правовому та інформаційному полі компаній та підприємств, фізичних осіб діючих у галузі холодозабезпечення України, а також сприяння членам Спілки – виробникам, інжиніринговим та інсталяційним компаніям, продавцям, імпортерам та експортерам сучасного холодильного устаткування задля досягнення наступних цілей:

- розвиток холодильної галузі в Україні та сприяння виведенню вітчизняних виробників та компаній на міжнародний ринок обладнання, технологій та послуг;

- робота із законодавчими та державними органами влади України з розробки та впровадження міжнародних(Монреальского, Кіотського протоколів та ін.) та українських законодавчих актів з питань їх виконання по речовинах, що руйнують озоновий шар та впливають на глобальні зміни клімату, імплементації європейських нормативних актів та стандартів щодо функціонування вітчизняної галузі холодозабезпечення та підготовки її до функціонуванні за європейськими стандартами якості з урахуванням пропозицій та безпеки членів Спілки;

- представництво інтересів членів Спілки у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, сприяння якнайшвидшому впровадженню єдиних стандартів якості та застосуванню сучасного холодильного устаткування, модернізації нормативно-правових актів, які містять обов'язкові вимоги у промисловій, торговій, побутовій сферах.

- захист та підтримка інтересів членів Спілки у питаннях співпраці з державними органами, забезпечення безпечного та ефективного функціонування, здійснення підприємницької діяльності членами Спілки у конкурентному середовищі, вирішення та урегулювання спірних і конфліктних питань між членами Спілки;

- системна робота із закладами професійної освіти з питань її вдосконалення відповідно найкращих європейських стандартів та з питань спільної підготовки якісних кваліфікованих кадрів для галузі, їх сертифікації і підвищення кваліфікації;

- участь членів Спілки у міжнародних освітніх, технологічних та інноваційних проектах, які забезпечують досягнення цілей Спілки..."

   

Співпраця з підготовки та редакції проекту Закону про ОРР та ФПГ

Характеристики
Категорія:
Міжнародна співпраця
Опис проекту

                                                        Шановні колеги!

         Дива не сталось, профільний Комітет ВРУ погодив проект Закону про яки ми стільки разів говорили...

          На жаль, на жоден з наших офіційних листів до Мінприроди відповідей ми не отримали. Як і не побачили протоколів наших нарад та единого круглого столу, на який нас запросили!(мабуть, щоб не заважали робити їм свою "тиху" справу!) На лице повне ігнорування наших вимог до проекту Закону, тож нагадаю Вам яких саме:
1)В Законі йдеться про ОРР та ФПГ(хоча за нашими даними, Кігалійська поправка до Монреальського протоколу, що регулює питання поводження з ФПГ(фторованих парникових газів, до яких попадають славнозвісні та розповсюджені 404, 507 та деякі інші фреони) Україною ще не ратифікована, тобто Закон випереджає необхідність та міжнародні зобов'язання!
2)В Закон не внесено вимоги щодо так званого дедлайну(обмеження часу), до якого Мінприроди має спільно з іншими державними органами розробити та затвердити підзаконні нормативні акти(постанови, інструкції, тощо..) для реалізації вимог з навчання фахівців; створення Реєстру операторів цього ринку, внесення в програми навчання ВНЗ та коледжів окремого розділу стосовно дії Монреальського протоколу та його додатків, цього Закону; внесення змін в діючі стандарти та розробки нових щодо поводження з ОРР та ФПГ при будівництві та експлуатації об'єктів з використанням ОРР та ФПГ, інші питання...!
3)В Законі не передбачена можливість та необхідність створення місцевих, регіональних та державних програм з економічного стимулювання з переходу підприємств харчової, переробної, металургічної, транспортної та інших галузей на альтернативні та природні безпечні холодагенти! Як це працює? Які моделі вже існують? Наводжу приклади: через зниження митного навантаження в Україну завозять та експлуатують електромобілі (ми та наші замовники могли б аналогічно завозити цільовим призначенням обладнання для модернізації галузі - існуючих агрегатів та холодильних систем з метою вилучення з них ОРР та ФПГ і відмови від їх використання у подальшому. Обладнання коштує не мало, тому не кожен замовник(особливо малий та середній бізнес) зможе собі дозволити питання модернізації, яка окрім всього дасть ще й енергозаощаджувальний ефект; оселі та підприємства мають здешевлення кредитів на енергоефективну модернізацію(частку компенсує держава), завдяки чому країна поступово йде шляхом модернізації; останній "яркий" приклад - ситуація з "евробляхами"! Скажіть, ціна "евробляхи" та ціна модернізації об'єктів різних галузей співпадає пропорційно??? Їм дозволено, хай не так як треба, але прецедент стався! Чому ми не можемо модернізувати економіку та її обладнання з використанням таких самих механізмів? Ось для чого цей пункт в Законі потрібен! Наприклад, Білорусія його застосовує вже багато років!
4)В Законі не передбачено те, що ми з Вами будемо робити з фреонами, які вилучимо з обігу? Ніхто не думав?
Приклад: Ви є сервісна компанія. Ви щоб займатись своєю діяльністю навчили своїх фахівців, подали заявку на включення Вас в Реєстр операторів і Вас до нього включили. Ви одразу попадаєте під пильне око нагляду через ОРР та ФПГ: Імпортер звітує про закупівлю ОРР та ФПГ(бо він теж в цьому Реєстрі, інакше йому не дадуть квоту на завезення цих речовин до України - до речі, це окрема тема, отримання квоти на електронних торгах НЕ НАДАЄ Вам безпосередньо можливості завезти фреон та торгувати ним! Може пройти від 3 місяців і більше, поки Ваш вантаж пройде митницю!). Імпортер(оптовий) продає речовину невеликому дистриб'ютору(який теж має бути в Реєстрі і має навчити своїх працівників та отримати їх сертифікати(на 3 роки дії), той - Вам. Бо Ви - монтажна або сервісна компанія. І Ви також маєте навчити не меньш ніж 2-х своїх працівників та додати їх сертифікати до заяви про включення в Реєстр. Ваш замовник(на балансі якого є обладнання та холодильна система з використанням ОРР та ФПГ теж має навчити двох працівників та попасти в Реєстр. Ви провели модернізацію. Замінили наприклад, по мінімуму 22-й фреон на 507-й, при цьому замінивши ТРВ, масло, фреон(це самий простий варіант, який не завжди і не кругом працює і в ідеалі тіж ТРВ(див.п.3) могли б завезти до країни за зниженим митом). Замовнику фреон не потрібен - він його передає Вам(Увага!!! До грамів! Тим самим він перекладає на Вас відопвідальність за його збереження та звітує до Реєстру що він Вам його передав!). Як то кажуть, "м'ячик на Вашій стороні"! А Ви тепер накопичуєте ці речовини, маєте звітувати за їх виток(у Законі за допущення витоків штрафування та заборона діяльності через суд - уявляєте простір фантазії звичайного екологічного інспектора чи судді(якщо інспектор передав постанову про заборону діяльності до суду), якщо в Вас зненацька не зійдеться звіт з фактом? В яку ціну оцінять свої "послуги"??? А потім прийдуть ще!!! Так от, в Вас ці речовини на відповідальному збереженні! А тепер уявіть собі: продати Ви їх за кордон не можете. В ідеалі продати як сервісну речовину в межах країни, але вона потребує очищення. А це кошти.
Тепер питання: В яких регіонах України є підприємства, що заберуть її в Вас БЕЗКОШТОВНО та утилізують? А якщо не безкоштовно, то виставлять Вам рахунок. Ви його виставите Замовнику. Той - кінцевому споживачеві - пересічному Громадянину України! І все добре, тільки чогось ціни в магазинах зростуть, інфляція, курс гривні. Не багато, алє... І ми до цього додамо свої декілька копійок від перевитрат на ці речі!
В розвинутих країнах використовують для цього міжнародні фінансові інструменти - фонди, їх ресурси для придбання обладнання для збору, перевезення, утилізації цих речовин. При цьому бізнес витрат не несе!!! А якщо і несе, то вони покриваються зростанням економіки в цілому по державі!
Настав, як то кажуть "момент істини"! То що, мовчимо та ковтаємо далі? Колеги, прошу поширити інформацію, прочитати уважно ОСОБИСТО проект Закону, врахувати ризики та сприяти нам в роботі з державними органами для відстоювання інтересів галузі!
https://menr.gov.ua/news/32907.html





menr.gov.ua


Профільний Комітет схвалив розроблений Мінприроди законопроект про зменшення використання в Україні…